Belangrijke informatie!

15 januari 2016 - Lagos, Nigeria

Wat jullie moeten weten over onze eerste maanden in Nederland met Tessy

Zien we elkaar op het vliegveld of ook ergens in de aankomende +/- drie maanden vinden wij het heel fijn om een knuffel te krijgen, maar geef deze alsjeblieft niet aan Tessy!

De komende maanden is het van belang dat het hechtingsproces van Tessy aan ons voortgezet wordt. Zij moet ervaren dat wij haar de belangrijkste zorg geven, dat wij haar papa en mama zijn, haar steun en toeverlaat. Praktisch gezien vragen we daarbij van jullie:

• Til Tessy niet op, aai haar niet over haar bol en pak haar niet vast. Een 'high five is oké!
  • Mocht Tessy je vastpakken of bij je op schoot kruipen of zich aanhankelijk naar je gedragen, breng haar dan naar ons terug. Ook als Tessy verdriet heeft of huilt, laat het troosten dan aan ons over.
  • Biedt Tessy geen eten, speelgoed of cadeaus aan, maar geef dat aan ons en dan geven wij het aan Tessy.
  • Kinderen tot 12 jaar mogen dit allemaal wel doen, Tessy ziet hen als speelkameraadjes en niet als ouders.

Om dit hechtingsproces thuis verder zo goed mogelijk te laten verlopen zullen we de komende maanden schaars bezoek ontvangen of op bezoek gaan. Tessy moet nog aan zoveel dingen wennen (ons huis, het eten, het weer en zoveel meer wat Nederland te bieden heeft) dat we haar de rust en tijd willen geven om dat op haar eigen tempo te doen.

We hopen dat jullie hiervoor alle begrip hebben en dat jullie ons hiervoor de tijd geven om met zijn drieën een hecht gezin te vormen.

Waarom vragen we dit aan jullie?

Voor Tessy is het een moeizaam proces. Zij moet in feite op een kunstmatige manier leren éénkennig te worden, iets wat een kind dat in een veilig gezin wordt geboren op een natuurlijke manier wordt.

Als jullie je niet aan ons verzoek houden heeft onze dochter de kans in de pubertijd een ‘vlinder’ te zijn. Zij vindt dan heel veel mensen en leeftijdsgenoten leuk, maar heeft geen hartsvriendin of boezemvriend. Zij heeft dan niet geleerd zich aan een bepaald persoon te hechten. Je kan je zeker voorstellen dat het voor de hand ligt dat in zo’n situatie later ook mislukte relaties en huwelijken te verwachten zijn bij deze kinderen.

We zijn overtuigd dat niemand onze Tessy dat toewenst. Daarom is onze dringende vraag ons hierin als ouders te ondersteunen om van onze dochter een veilig gehecht kind te maken!

Natuurlijk vinden we het heel fijn als je belt, mailt of belangstelling toont. We willen jullie graag horen en spreken.

1. Jojanneke:
    15 januari 2016
    Heel goed en begrijpelijk! Ik heb dat wel eens eerder gehoord. Goed dat jullie het zo aanpakken (hoe moeilijk ook voor ons, want iedereen zal haar willen knuffelen. Kent ze high five?? Te gek! Goeie vlucht voor jullie drietjes. Tot ziens in NL.
  2. Jojanneke:
    15 januari 2016
    Heel goed en begrijpelijk. Ik heb dat wel eerder gehoord bij een adoptie. Goed dat jullie het zo aanpakken. (hoewel iedereen Tessy zal willen knuffelen!). Kent ze high five? Te gek! Goeie vlucht met zijn drietjes naar NL!
  3. Karin:
    15 januari 2016
    Wij zijn echt blij te horen dat jullie naar huis komen. We hebben jullie gemist. Het liefste willen we jullie alledrie knuffelen maar we begrijpen het gied dat dit bij Tessy nog niet kan.
    We horen en zien elkaar snel.
    XXX
  4. Marijke:
    16 januari 2016
    Goede thuisreis en heeeeeeel veel geluk jullie drietjes, thuis in ons koude kikkerlandje! Komt helemaal goed!✈️ ✋
  5. Sissel:
    16 januari 2016
    Heel begrijpelijk, wij zullen er uiteraard rekening mee houden!
    Wij zijn zo blij om te horen dat jullie nu samen met Tessy weer naar huis komen. Wij wensen jullie een goede reis en heel veel geluk met z'n drietjes.
    xxx
  6. Nathalie:
    16 januari 2016
    Goed dat jullie hier heel duidelijk over zijn, dan weten wij wat wel en niet goed is om te doen. Natuurlijk willen we allemaal het beste voor Tessy. Een heel goeie terugreis en we gaan elkaar snel zien.
  7. Edith:
    16 januari 2016
    Hele goede reis terug gewenst! We wachten nu al op het moment jullie te kunnen vasthouden! Natuurlijk zullen we eraan meewerken Tessy een goede start geven en haar tempo te volgen. Komt goed! Tot morgen!
  8. Natascha:
    16 januari 2016
    komt goed tot morgen xxx
  9. Lia vanBreemen:
    16 januari 2016
    Zullen we ons natuurlijk aan houden. Veel geluk.
  10. Adrie / Marian:
    19 januari 2016
    Hoi Richard, Mirjam en Tessy,
    wij wensen jullie veel succes in de toekomst.
  11. Pleuni:
    19 januari 2016
    Ha Mirian, Richard en Tessy,

Fijn te horen dat jullie nu met z'n drietjes echt kunnen beginnen aan jullie toekomst in Nederland. Ik wens jullie heel veel liefde en geluk, en goed dat jullie zo bewust de tijd nemen voor Tessy. We zien je vanzelf wel weer een keer op kantoor met alle verhalen. Voor nu, op naar de volgende stap!
  12. Ria:
    25 januari 2016
    Welkom thuis jullie en ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
    Bedankt jullie dat ik mee heb mogen genieten van jullie leuke verhalen. Succes.
    Ria