Naar Huis

16 januari 2016 - Schiphol, Nederland

De nacht is kort omdat we onrustig slapen omdat het inchecken voor de KLM vlucht niet vlekkeloos verliep. Wat een stress als je niemand kunt bereiken bij KLM. Met hulp van het thuisfront is het uiteindelijk toch nog gelukt. Vandaag is een dag met vele gemixte gevoelens. Vandaag gaan we naar huis maar we verlaten ook het thuisland van Tessy waar we 10,5 week hebben mogen wonen. Doen we er goed aan? Tessy heeft hier tenslotte niet om gevraagd. We zullen er alles aan doen om haar een fantastische en liefdevolle toekomst te geven.

We proberen er een mooie dag van te maken. We gaan nogmaals door onze spullen en maken een schifting in wat we meenemen en toch maar achterlaten voor de andere kindjes waar het heel goed terecht komt. Het valt nog niet mee om alles in de 6 koffers te proppen.

We besluiten er voor Tessy en zo mooi mogelijke dag van te maken en gaan nog lekker een uurtje zwemmen waar we samen erg van genieten. Nog een laatste maaltijd in het hotel, een laatste check op onze spullen en dan staat Samuel voor de deur met een medechauffeur om ons samen met de familie Hense naar het vliegveld te brengen. Het valt nog niet mee om alle bagage in de auto’s te krijgen, dus er wordt een verdeling gemaakt wie in welke auto gaat. Met wat proppen zitten wij en de koffers in de auto’s. De reis naar vliegveld duurt lang omdat we in de file terecht komen. Het is erg warm. Als we naar buiten kijken trekt het Nigeriaans leven aan ons voorbij. We proberen zo rustig mogelijk te blijven om onze zenuwen de baas te zijn maar ook om zo goed mogelijk de warmte te trotseren. Als we bij het vliegveld aankomen stappen wij alvast uit de auto. Samuel gaat de auto parkeren en helpt ons daarna bij het inchecken.

Het is warm en druk op het vliegveld. We checken onze koffers in en daarna is het tijd om afscheid te nemen van Samuel. Het voelt erg raar aan omdat we veel steun van hem hebben gehad en we ook weten dat Tessy een speciaal plekje in zijn hart heeft. Een laatste knuffel en dan lopen we door de poortjes.

Bij de controles moeten we de papieren van Tessy laten zien, ze snappen het niet meteen en dan mogen we door lopen. Het spannendste stuk is gelukkig achter de rug en we kunnen ons nu concentreren op de vlucht. In een restaurant gaan we in een vip gedeelte zitten zodat we rustig kunnen eten en  even relaxen, zo goed en kwaad als het gaat. Het wordt later en later en Tessy is nog steeds wakker. We lopen nog wat rondjes langs de winkels, een laatste keer naar de WC en dan kunnen we rond 23.00 uur eindelijk het vliegtuig in.

Het is erg druk in het vliegtuig, er is geen stoel meer vrij. Op het laatste moment hebben we besloten om voor duurdere maar ruimere stoelen voorin het vliegtuig te gaan. Een goede keus blijkt achteraf. Als we gaan opstijgen moeten de gordels om. Tessy mag bij mama in de gordel en dat vindt ze niet leuk. Ze is doodmoe. Gelukkig komt de stewardess een speelgoedpakketje brengen wat zorgt voor afleiding. Tessy valt redelijk snel in slaap en wij dommelen ook om de beurt in slaap.