Sauna

14 januari 2016 - Lagos, Nigeria

Gelukkig komt er ’s ochtends weer water uit de kraan. Wel is de badkamervloer erg nat. Er vallen grote druppels water vanuit de boiler op de vloer. Toch maar weer even om een monteur gevraagd. Na het ontbijt loopt Richard met Tessy een rondje over de compound. Ondanks dat het nog geen 11 uur is, is het echt heel warm. Klam en bezweet komen ze terug. In de tussentijd is de monteur bezig met de boiler. De oude blijkt niet meer te repareren te zijn, dus wordt er een nieuwe opgehangen.

Als we om 13.00 uur geluncht hebben pakken we onze spullen want we hebben voor vanmiddag nog e.e.a. te doen dus worden we iets naar 14.00 uur opgehaald. Mr. Samuel weet nog een ander adres waar ze trampolines verkopen en daar gaan we eerst kijken. De trampoline wordt op een plaatje in de catalogus aangewezen. Morgen om 10.00 uur gaan we weer terug, dan kunnen we de trampoline als het goed is in levende lijve zien. Daarna gaan we door naar de Lekki market om nog wat laatste dingen te kopen. Het is al erg druk op de weg en aangezien we naar de andere kant van de stad moeten, zijn we wel even onderweg. We vinden op de markt wat we nodig hebben en daarna gaan we terug richting hotel.

Het verkeer is drukker en drukker geworden, iedereen in Lagos wil naar huis, dus we stranden in een grote file. De ramen staan open maar aangezien het hele kleine stukjes rijden en lang stilstaan is, beginnen wij met zijn allen in de auto langzaam aan te smelten. Het is net alsof we in een sauna zitten. Wat is het ongelooflijk warm! Na ruim een uur over het laatste stukje weg gedaan te hebben komen we als uitgewrongen dweilen aan in het hotel. Eerst nog even snel opfrissen en iets anders aantrekken zodat de kleren kunnen drogen en daarna gaan we meteen eten. Iedereen is moe van de vermoeiende middag. We rommelen nog wat in de hotelkamer en daarna gaan we slapen.

1. Jojanneke:
    15 januari 2016
    De laatste loodjes, nu nog even in de hitte, maar straks lekker thuis in het koude Nederland. Voor Tessy erg wennen, voor jullie hopelijk best lekker. Wat ben ik blij dat jullie weer terugkomen, al na twee en een halve maand. Fantastisch. Kan amper wachten om jullie weer te zien.
  2. Edith:
    15 januari 2016
    We zijn zo blij dat jullie snel weer terug zijn. Nog een dagje en dan is het zover. Jullie zullen vast nog veel terugdenken aan deze mooie tijd...
  3. Marij:
    15 januari 2016
    Tjonge tjonge wat een sauna voor jullie daar ,je moet maar denken nog een dagje en dan lekker op weg naar ons eigen huis.
    Wij zijn hartstikke blij dat we jullie weer op kunnen halen bij
    Schiphol het is 2 en n halve maand dat jullie weg zijn geweest ,maar wij hebben jullie wel gemist en eindelijk maken we kennis met onze kleine Tessy x x x voor jullie en tot gauw!!!