Het afreisgesprek

9 oktober 2015 - Tilburg, Nederland

Gisteren was het een spannende dag. Bij onze vergunninghouder kregen we alle informatie te horen over onze reis en verblijf in Nigeria.

We hebben er 3 uur gezeten, dus er was heel wat te bespreken. Uiteindelijk kregen we ook meer informatie over Tessy en kregen we haar foto te zien.

Tessy is een heel lief, klein meisje met een vrolijke uitstraling en kijkt wijs de wereld in. Verder heeft ze dezelfde hobby als haar vader: eten! Ook speelt graag met andere kindjes.

Wat betreft haar achtergrond, deze informatie gaat in een kluis en is voor Tessy. Wij hopen dat jullie dit respecteren, wij zullen hier ook niet verder op in gaan.

Het zal niet lang meer duren voordat wij haar in onze armen gaan sluiten!

Dit weekend gaat de visumaanvraag weg. Dit zal een aantal werkdagen duren voordat dit rond is. Zodra dit rond is krijgen wij een seintje uit Nigeria om te vertrekken. Dit zou zomaar aan het einde van de komende week kunnen zijn!

Wij hebben erg veel zin om te gaan. We worden in Nigeria enorm goed begeleidt en hebben hier alle vertrouwen in.

In vogelvlucht, voor zover we nu weten, gaan we het volgende doen:

We landen op Lagos en zullen in Lagos 1 nacht of langer verblijven. Daarna reizen we door naar de staat/provincie Ondo naar de plaats Akure. Hier zullen we een tijd verblijven. In de plaats Akure is ook de rechtbankzitting. Als dit achter de rug is, is Tessy officieel onze dochter. Daarna vliegen we naar Abuja om hier het paspoort op te halen van Tessy (max. 10 dagen). Vanuit Abuja gaan we weer terug naar Lagos waar we het visum voor Tessy (via de ambassade in Ghana) moeten regelen. Zodra dit rond is kan de terugvlucht geboekt worden zodat we om 6.00 uur ’s ochtends met z’n drietjes op Schiphol kunnen landen. Deze vogelvlucht zal 3 tot 4 maanden duren en als je pech hebt, duurt het nog langer…. Relax and Enjoy!

Het is een groot voorrecht om voor Tessy te mogen gaan zorgen! Zij zal omringt worden door heel veel liefde. We kunnen niet wachten om haar te zien.

1. Sandra:
    6 november 2015
    Ik was al in de wolken, toen ik hoorde van mijn nichtje Tessy, tranen vloeide! En toen ik die avond haar foto zag, was ik op slag verliefd, ik heb haar in mijn hart gesloten en kan niet wachten om haar in mijn armen te sluiten! We houden van je Tessy! Tot snel xxxx