Nike Art Gallery

9 januari 2016 - Lagos, Nigeria

Nu we in afwachting zijn van het visum voor Tessy, is er tijd om te relaxen en komen we een beetje bij maar we grijpen ook de kans aan om leuke dingen te doen in Lagos. Vanochtend zijn we na het ontbijt met onze chauffeur Mr. Samuel naar de Nike Art Gallery geweest. Het is zeker de moeite waard als je in de buurt bent om even een kijkje te gaan nemen. We werden heel enthousiast begroet door Nike Okundaye. De gallery bestaat uit 4 verdiepingen die gevuld zijn met o.a. sculpturen, schilderen en andere Afrikaanse kunst. Ook hangt er mooi werk van Nike zelf tussen. Helaas is deze kunst is boven ons budget. Als we weggaan wordt Richard nog in een traditioneel gewaad gehesen, worden kettingen om zijn nek gehangen en krijgt hij een fantastische hoed op. Een mooi kodakmomentje. Daarna gaan we met zijn allen buiten voor de gallery op de foto. Wat een mooie en inspirerende vrouw is Nike.

Kijk ook eens op deze sites:

Daarna hebben we bij Shoprite nog wat boodschappen gedaan. Deze is gevestigd in een hele mooie en moderne mall. In deze mall is ook een foodplaza. We eten wat bij KFC. Even wat anders dan het eten in het hotel (het eten van het hotel is goed). Na al deze indrukken, is het tijd voor een rustmomentje. Aan het eind van de middag gaan we nog even zwemmen. Als we ons na het zwemmen willen douchen is er geen waterdruk en al snel helemaal geen water meer. Na een telefoontje naar de receptie gedaan te hebben, horen we dat het water weer door de leidingen loopt en kunnen we douchen. De wc doet het echter nog steeds niet. We bellen nogmaals naar de receptie en ze stuurt een monteur langs. Terwijl de monteur naar de wc kijkt is het inmiddels tijd om te gaan eten. De monteur komt met de boodschap dat de wc niet gemaakt kan worden. We moeten verhuizen naar een andere kamer. Dus gaan we maar weer alles inpakken. Met 4 man worden al onze spullen van het ene blok naar het andere blok verhuisd. Tessy kijkt gelaten toe. Als we verhuisd zijn valt Tessy moe van alle indrukken van vandaag snel in slaap. Er zijn vandaag diverse feestjes op het compound en ook één bij ons in het hotel. Het feestje in het hotel is net afgelopen als Tessy gaat slapen. Het feestje in een van de villa’s gaat nog wel door. We genieten op de achtergrond van de life klanken van de band. Om iets voor tienen is ook dit feestje afgelopen en ook papa en mama maken het niet laat.

1. Sandra:
    11 januari 2016
    Wat ziet dat er waanzinnig uit, dat was zeker de moeite waard! Jammer dat het te prijzig was, zijn wel leuke kunstwerken! Jullie maken wat mee daar! Tot snel xxxxx
  2. Nathalie:
    15 januari 2016
    Wat een leuke foto's. En goed om de tijd die je daar nog bent te benutten om nog veel van Nigeria en Lagos te zien. Een beetje cultuur snuiven. En wat is Tessy toch een heerlijk moppie om te zien.