Baby on the back

2 december 2015 - Akure, Nigeria

Alweer 4 weken in Nigeria. Vandaag is het voor het eerst een grijze, grauwe dag met een temperatuur die onder de 30 graden duikt. Wij vinden het lekker, maar hier in Nigeria vinden ze deze temperaturen koud. We starten de dag met een rondje in de buggy.

Omdat Mirian al nachten niet goed slaapt van de warmte, heeft Fatima voor ons een ventilatoren geregeld. Weer een leuke klus voor de mannen. De mannen gaan na het middageten samen aan de slag om de ventilatoren in elkaar te zetten. Omdat de ventilatoren oplaadbaar zijn, moeten we de nacht er mee door komen, ook dus als er geen stroom is. ’s Middags wordt er nog een actief potje voetbal gespeeld. Elisabeth, die samen met haar dochtertje al 2 dagen bij ons in het huisje verblijft, legt uit hoe je een doek omknoopt op Afrikaanse wijze. Na wat oefening en kleine correcties heeft Mirian het voor elkaar. De vrouwen die langs de poort lopen met ‘baby’s on the back’, lopen met een glimlach voorbij als ze ons zo bezig zien. Mirian knoopt nog even bij Tessy een doek om met hierin een klein popje maar ze vind het veel leuker om zelf in de doek te zitten.

1. Elly:
    2 december 2015
    Wat is he fijn dat er nu een ventilator is misschien kan Mirian vannacht eens lekker slapen. Lekker voetballen. Leuk dat Mirian geholpen is om een draagdoek om te doen op zijn Nigeriaanse manier. Groetjes opa Rob en oma Elly kusjes voor Tessy xxxxxxxx
  2. Sandra:
    2 december 2015
    Wat fijn dat de temperatuur wat beter is en lekker slapen nu met de ventilatoren! Hihi kon je nog een beetje voetballen?? Leuk, kan je het hier ook mensen leren Mirian! ik zou het ook wel weten, lekker dichtbij mama! Dikke xxxx van ons
  3. Marij:
    2 december 2015
    Nou Mirian fijn dat je het even aangenamer vind met de temperatuur ,misschien slaap je nu 's nachts ook wat beter als de temperatuur wat naar beneden gaat of blijft de temeratuur hetzelfde als overdag. ,maar hopen dat de ventilators het goed blijven doen. Dat vind Tessy zeker wel leuk dat er een vriendinnetje bij jullie in huis is , kunnen ze samen spelen
    Wat leuk dat je dingen leert van het land zelf , zoals een doek vouwen om er een kindje in te dragen.Is het zwaar dragen met zo'n doek om je middel?
    Geef Tessy maar een lekkere knuffel van Opa Jan en Oma Marij
    En x x x voor jullie alledrie
  4. Henk Spierings:
    2 december 2015
    Leuk Richard, een keer voetballen! Hier is het al een week of drie afgelast vanwege te veel regen! Als je een talent spot, meebrengen in je koffer! Geniet van het weer en elkaar, maar gezien de verhalen, lukt dat aardig lijkt mij.
    groetjes uit een nat NL.
  5. Jojanneke:
    2 december 2015
    Tessy in een draagdoek bij Mirian? Foto!!!! Dat wil ik wel zien :-)
  6. Roland en Monique:
    4 december 2015
    Hoi Mirian, namens de Putjes uit Waspik van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Dat moet een mooie verjaardag zijn met Tessy aan jullie zijde. Laat jezelf maar eens lekker knuffelen door Tessy (en Richard ook natuurlijk). Ook jij gefeliciteerd Richard. Veel plezier nog vandaag samen.