Droge seizoen

3 december 2015 - Akure, Nigeria

We merken dat het weer omslaat. Vannacht hadden we het zelfs koud en hebben we er een extra laken bij gepakt. Als we buiten kijken is het net alsof het heel mistig/heiig is. De bergen zijn nu niet te zien. Ook staat er veel meer wind en is het overdag frisser als de zon niet door breekt. Dit is het weer dat hoort bij het droge seizoen. De laatste keer dat we regen hebben gezien was in Lagos. Dit seizoen zal zo’n 3 maanden gaan duren.

Vanmiddag hebben geshopt. We zijn op pad geweest voor slippers voor Richard. De eerste paar schoenen die toch echt te klein waren, waren volgens de verkoper helemaal goed. Toch maar binnen in het kleine winkeltje kijken voor een ander paar. Toen Richard een keuze had gemaakt ging onze chauffeur voor ons onderhandelen. Na een pittige onderhandeling gaat Richard naar buiten met een paar nieuwe slippers.

1. Elly:
    4 december 2015
    Hoi dan kunnen jullie een klein beetje gaan wennen aan het weer als jullie terugkomen in ons koude waterland.
    Richard slipperskopen dat is een kunst dat gaat niet gem. Maak er een mooie dag van. Groetjes opa van en oma Elly kusjes voor Tessy xxxxxxxx
  2. Marij:
    4 december 2015
    Dan zit er toch wel veel wisseling in de temperatuur daar ,maar het is wel fijn dat het 's nachts wat frisser is om te slapen
    En Richard lopen de slippers fijn.
    We vonden het wel leuk om te skypen ,wat is Tessy toch een vrolijk kindje.
    En ze loopt al goed hoor knap toch!
    Vele groetjes van ons xxx
  3. Lia vanBreemen:
    5 december 2015
    Wel fijn dat de temperatuur voor jullie wat dragelijker wordt.
    Mirian sorry sorry maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Frans en Lia