Brandje

12 december 2015 - Akure, Nigeria

Helaas weer een onrustige nacht na toch wel de lange en vermoeiende dag van gisteren. Je blijft je verbazen over de kerkelijke geluiden die we horen, vannacht waren het de trommels die de boventoon voerden. Het is weer een maand verder en de mensen van de poliopreventie staan weer aan de poort. Tessy vind het nog steeds niets en ook de anderen kinderen zijn er niet echt happy mee. Deze keer wordt Tessy haar pink zwart gemaakt met een markerstift. We doen nog een telefoontje naar de stichting in Nigeria om te vragen of er nog nieuws is en om te vertellen hoe het met ons gaat. We zullen binnenkort verhuizen naar een andere locatie maar nog niets is definitief, dus we wachten af. In de middags krijgen we bezoek van het andere gezin dat ook in Akure verblijft. Gezellig! Als de kinderen op bed liggen wijst Sade ons op de flinke brand aan de achterkant van de poort. Het grasland staat in brand. Dat is best wel dichtbij. Waarschijnlijk aangestoken door de beveiliging van het compound om de slangen en ratten (die we gelukkig nog niet gezien hebben) te verjagen naar het andere stuk bush. Gelukkig is het vuur enige tijd later weer gedoofd. Nu maar afwachten of het geholpen heeft. Het is hier nog geen dag saai geweest…

1. Rob en Elly:
    13 december 2015
    Leuk he die kerkklokken en trommels daar wen je volgens mij nooit aan. Prikjes zijn niet leuk en fijn maar wel goed dat ze er zijn en vooral voor Polio. Hoop dat de slangen en ratten wegblijven. Groetjes van opa Rob en oma Elly veel kusjes voor Tessy xxxxxxxx
  2. Marij:
    13 december 2015
    Het lijkt me verschrikkelijk die slangen en ratten het is maar goed dat ze die engerds uitbranden het is misschien niet netjes van mij dat ik dat zo zeg ,maar ik moet er niet aan denken dat een slang of rat een van jullie een beet geeft .
    We wachten af wanneer jullie gaan verhuizen hopelijk is dat gauw geniet maar van alle leuke dingen en natuurlijk van Tessy x x x x x groetjes van Pap en Marij
  3. Nathalie:
    14 december 2015
    Never a dull moment in Nigeria.
  4. Richard:
    14 december 2015
    Kerkklokken hebben we hier nog niet gehoord. Wel horen we af en toe een soort bel.