Gesprek en een rijk man

18 november 2015 - Akure, Nigeria

Zoals gezegd hadden we vandaag niets op het programma staan. Maar onze begeleiders hadden wel iets voor ons in petto. We moesten aansluiten bij het gesprek wat de social worker had met het andere gezin. Hij legde ons van alles uit over het wel en wee in Nigeria. Wat wel te doen, wat niet te doen (maar ook waarom e.e.a niet te doen). Al met al hebben we samen met de andere familie toch wel een uurtje zitten kletsen.

’s Middags gingen de mannen samen met de chauffeur op pad. Er moesten nog wat boodschappen gehaald worden en Richard ging geld wisselen. Geld wisselen gebeurt niet bij de bank maar achteraf in een zijstraatje. De chauffeur is onze contactpersoon en regelt voor ons een veel gunstigere koers dan bij de bank. Een Nigeriaan met zijn zakken vol (overal kwamen biljetten uit zijn pak vandaan) komt naar de auto en stapte gezellig achterin. De prijs wordt afgesproken en daarna is het natellen geblazen. Voor onze euro’s krijgen we namelijk duizenden naira’s terug. Na wat bananen op de markt gescoord te hebben keren de mannen weer huiswaarts. Dan begint het vaste ritueel, potje koken, Tessy in bad, Tessy gaat slapen en wij doen nog onze laatste dingen. Stress hebben we hier niet, het is vooral go with the flow, totdat het bijna 22.00 uur is. In het donker staat Mirian haar lenzen uit te doen, niet echt handig. Morgen iets eerder beginnen met ons bedritueel.

1. Marijke:
    20 november 2015
    Prachtig het wel en wee van jullie drietjes zo te kunnen volgen!
    Heel veel geluk samen en een knuffel voor Tessy!
  2. Henk Spierings:
    20 november 2015
    Zal wennen zijn, weer eenmaal terug in Nederland. Van alles mag, niets moet, weer terug in ons jachtige ritueel. Geniet er dus nog van zolang jullie daar zijn! Wat je hebt gehad.........
  3. Elly:
    20 november 2015
    Leuk dat jullie het naar de zin hebben met zijn drietjes.
    Zo kom je ook nog wat te weten wat wel en niet mag en waar je op moet letten.
    groetjes en kusjes voor Tessy (jullie ook hoor)
  4. Roland en Monique:
    20 november 2015
    Wij vinden het erg leuk om de blog te mogen en kunnen volgen. Wat doen jullie leuke ervaringen op zeg. Back to the basics. Echt wel goed om te ervaren in welke cultuur en omgeving Tessy geboren is. Vooral om later tegen haar te kunnen vertellen. Geniet er met z'n drietjes nog lekker van! Groetjes Roland, Monique, Cas en Stan