Onze eerste afhaallunch en we zijn weer online

7 november 2015 - Lagos, Nigeria

Vanochtend gaat een ander Nederlands gezin naar een andere locatie, we hebben gezellig zitten kletsen. We mochten even van hun internet gebruik maken, want wij hebben nog steeds geen internet, dus even snel wat WhatsApp’jes verstuurd naar familie en vrienden om te laten weten dat het goed met ons gaat. Ik (Richard) ben naar de Mr. Bigs geweest voor de lunch die bestond uit kip (met sambalkorst - erg spicy) met rijst en moi moi (iets wat pittige bonenpuree in bananenblad). De combinatie van de hoge temperaturen met de hoge luchtvochtigheid, het niet aan staan van de airco en ventilatoren omdat de stroom is uit gevallen en daarbij nog de hete kip, doet ons het zweet uitbreken. Vandaag zijn we naar een andere kamer verhuisd met iets meer ruimte en een eigen badkamer.

’s Avonds wordt het lange wachten eindelijk beloond, de simkaarten zijn er! We zijn weer online. Natuurlijk hebben we meteen de eerste skypesessies gedaan. Ondanks dat Tessy toen erg moe was, vond ze het reuze interessant. Ze kijkt ook graag in het fotoboekje wat we voor haar gemaakt hebben, zou er al enige herkenning zijn?