Slang

30 november 2015 - Akure, Nigeria

Tessy heeft vandaag niet haar dag, is hangerig en wil het liefst de hele dag gedragen worden door mama. Tijd om de drager door mama te testen. Tessy vind het helemaal leuk en geniet er van als ze in de drager mag en zo lekker dicht tegen mama of papa aan kan zitten.

Aan het eind van de ochtend komt Fatima langs met onze documenten. We hebben nu alle documenten die we moeten hebben van de rechtbank in Akure. Deze worden nu opgestuurd naar Abuja om gelegaliseerd te worden (daarna volgt de route van de vele loketjes). We hopen dat dit rond is voor 20 december omdat dan alles stil ligt i.v.m. Kerst, zodat we in januari de laatste stappen kunnen doen m.b.t. het paspoort en de visumaanvraag.

Na het dutje en het middageten is Tessy gelukkig weer bijna de oude.

Ineens stinkt het vanachter onze muur. Er wordt een vuurtje gestookt. Er  is een slang gezien en of we willen kijken. Avonturiers als we zijn, willen we deze natuurlijk wel zien. Als we bij de slang komen blijkt dat het lijf in twee stukken is gehakt en dat de kop er al vanaf is. Het beest is waarschijnlijk meer dan meter lang geweest en is groen van kleur. De kop van de slang blijkt op het vuurtje te liggen i.v.m. het gif. ’s Middags is er weer een brandje waar een stank vanaf komt en het blijkt dat de rest van de slang wordt opgestookt. De wacht verteld dat als je door dit soort gebeten wordt, je niet lang te leven hebt, vandaar dat ie verbrand wordt.

1. Sandra:
    30 november 2015
    Oh spannend! We zullen duimen, dat het voor 20 december geregeld is! Wat handig de draagzak, zal wel warm zijn, maar wel fijn dat Tessy zich dan lekker voelt!
    Wow dat is wel heftig zo'n giftige slang, bah, gelukkig is ie nu in de slangenhemel. Lijkt me best eng om te weten dat die creepy beesten er zijn brrrrrr doe maar voorzichtig!
    Dikke kus van ons en succes met wachten op de lokkettjes xxx
  2. Nathalie:
    1 december 2015
    Hopelijk zit het mee met alle paperassen. Pas maar op met die giftige slangen. Ik hoop dat er niet meer van die enge beesten zijn.

Groetjes Nathalie.
  3. Marij:
    1 december 2015
    wat zielig,het is nooit leuk als je kindje hangerig is ,maar gelukkig is Tessy naar haar dutje weer bijna de oude.
    Zo dat gaat nu wel erg snel en natuurlijk hartstikke fijn voor jullie en voor ons ,want dan zijn jullie ook weer vlug in Nederland . Als de Loketjes nu maar snel willen werken ,maar ja dat is de vraag? Dus toch maar afwachten.Wat een slang gezien en nog een die giftig is ook ,kijk maar goed uit! Zeker met Tessy als ze buiten speelt.
    Nog heel veel liefs van ons x x x en Musty.
  4. Natascha:
    1 december 2015
    Hoi mir en rich. Het is te hopen dat het allemaal een beetje opschiet misschien kunnen jullie dan eind jan naar huis??
    Xxx uit sri lanka
  5. Edith: