Meten is weten

29 november 2015 - Akure, Nigeria

Met meel, snufje zout, water en poedermelk maken we pannenkoeken. Ze worden door Kerstin gebakken en au bain-marie warm gehouden op een pan. De pannenkoeken smaken goed en Tessy’s eerste pannenkoek is zo op. Het gaat heel goed met Tessy. Het is net of ze voor onze ogen groeit. Tijd dus voor een weegmomentje. Eerst probeert Richard het met Tessy op de koffer (hier zit een weegschaal in ingebouwd) maar dit werkt niet echt. Dan volgt een doe het zelf momentje voor de mannen, ze knutselen zelf een weegschaal in elkaar. Een vóór een worden de kinderen gewogen. Daarna volgt ook een meetmomentje. Drie streepjes op de muur zijn het bewijs.

’s Middags krijgen we een bezoekje van de buurtkinderen. Er staan ongeveer 12 kindjes aan het hek in de leeftijd van 2 tot 8 jaar en ze willen hier graag komen spelen. Na een kort paartje gaan ze weer zwaaiend verder.

Verder hebben we het rustig aan gedaan en zijn we aan het eind van de middag met zijn allen gaan wandelen. Tessy vind het erg leuk om er met de buggy er op uit te trekken, het liefst zit ze er de hele dag in (ook al zijn het 10 rondjes rondom het huisje).

1. Rob en Elly:
    1 december 2015
    Hoi, dat is een goed teken dat Tessy groeit. Het is ze ook aantezien dat Tessy het naar de zin heeft bij de papa en mama. Lekker pannenkoeken eten kinderen zijn er dol op.
    Groetjes opa Rob en oma Elly veel kusjes voor Tessy xxxxxxxxxxx
  2. Marij:
    1 december 2015
    Even een vraagje hoelang is Tessy nu en hoeveel weegt de kleine meid dan?
    Wij vinden ook dat ze flink gegroeid is.
    Wat wil met zo'n lieve zorgzame ouders ,
    X x x van Opa Jan en Oma Marij
  3. Marielle:
    2 december 2015
    Langzaam komen de Nederlandse tradities ook aanbod, de pannenkoeken. Ze worden dan ook nog met smaak gegeten, heerlijk. Fijn dat het zo goed gaat en een goed teken dat ze groeit.
    Volgens ons gaat t best goed daar. Het zijn telkens mooi bijzonder berichten om te lezen.
    Groet van ons, Alexander, Marielle, Sophie en Tom