Drukte in en om het zwembad

2 januari 2016 - Ijebu-Ode, Nigeria

Gisteravond wilden we nog kijken of we nog een filmpje kijken via Netflix maar oeps we hebben geen data meer... Dan maar even op pad voor data maar dat viel nog niet mee aangezien alles gesloten is wegens Oud en nieuw vieringen dit weekend. Helaas voor ons is kunnen we dit weekend geen data kopen omdat we dit in de Etisalat winkel moeten doen en deze is gesloten tot maandag. Als tussenoplossing kopen we aan de receptie van het hotel een telefoonkaartje. I.p.v. belminuten zetten dit om naar een klein beetje data (500 mb) voor onze telefoon met het Nigeriaanse nummer.

Na de lunch gaan we zwemmen bij het Equity hotel. We hebben een keke laten stoppen om ons daar naar toe te brengen. Daar gaan we weer alle 7 in de keke voor 500 Naira (ongeveer €2,-) In eerste instantie vonden we dit te duur, maar als we naar 10 minuten bij het hotel aan komen, was dit zeker een goede prijs. Het was echt niet te lopen, veel te ver/

Bij het zwembad aangekomen zagen we dat het druk was, het kinderbadje (dit is zo’n blauw zwembad wat bij veel gezinnen in Nederland in de tuin staat als het heel mooi weer is) en het ondiepe gedeelte van het zwembad was overvol. Het lijkt wel een blikje vol met sardientjes. Bijna geen enkele Nigeriaan kan zwemmen. De badmeester ging voor ons stoelen halen. Hatseflats daar vloog de eerste lege wijnfles al richting een betonnen plaat en het glas vloog overal heen. De lokale bevolking neemt het helaas niet zo nou met je eigen afval opruimen en de gevolgen hiervan als je dit dus niet doet.. Jammer maar zo kunnen kleine kinderen niet lekker op het gras spelen als er overal glas en andere troep ligt.

Nadat we zijn omgekleed gaan Sander en Jon gevolgd door Richard en Tessy het diepe gedeelte in want daar is het rustig. Na vijf minuten begint het bovenlipje van Tessy toch wel erg te trillen van de kou ondanks dat ze het wel erg naar haar zin heeft. Tessy gaat er even uit op even op te warmen bij mama. Papa en Tessy proberen het daarna nog een keer maar het water is echt te koud voor Tessy. De sfeer is niet helemaal ons ding. Er wordt veel alcohol gedronken en de muziek staat erg hard dus we houden het na een uurtje al snel voor gezien. Teruggekomen in het hotel gelijk maar even het zwembadwater van Richard en Tessy afgespoeld. Daarna hebben we gegeten in het hotel en heeft Tessy weer van de eba zitten smullen.

1. Marij:
    8 januari 2016
    Jammer dat het zo druk was in het zwembad en dat de mensen zo'n rotzooi achterlaten ,misschien vieren ze daar zo wel het nieuwe jaar in.
    Heel veel liefs van ons x x x en een knuffel voor Tessy.
  2. Lia vanBreemen:
    8 januari 2016
    Hoi Mirian en Richard en alsnog de allerbeste wensen voor jullie en Tessy. Jammer dat ze musti niet meer kan zien en jullie ook niet. We hopen dat jullie na thuiskomst alsnog weer het normale leven kunnen opvatten en eventueel na een tijdje weer een nieuw vriendje vinden.