Happy New Year!

1 januari 2016 - Ijebu-Ode, Nigeria

Om half acht staat ons lieve meisje aan ons bed. Zo lang gewenst, gehoopt en gewacht en nu beginnen we 2016 toch echt als een gezinnetje. Ons jaar kan niet beter starten!

Als we gaan ontbijten klinkt er vanuit de bar vrolijke Nigeriaanse muziek. Het personeel is in een uitgelaten stemming en danst op de parkeerplaats. Mirian en Tessy dansen even vrolijk mee wat erg wordt gewaardeerd. We wensen het personeel een Happy New Year toe. We houden het rustig vanochtend en skypen even. Heel fijn om zo even onze lieve Musti te zien. Tessy vind het ook heel leuk om haar toekomstige vriendje te zien. ’s Middags wordt onze lunch Sharwama gebracht door het restaurant. Ondanks dat ze vandaag gesloten zijn, wilden ze graag voor ons een uitzondering maken. Na de lunch lopen we weer naar het Eruobodo house om iedereen daar een gelukkig nieuwjaar te wensen. Onderweg wensen de mensen ons op straat ook een Happy New Year toe en het wordt ons zelfs toegeroepen door een keke chauffeur met een kerstmuts op. Langs de weg zien we een stalletje waar mensen vlees kopen, waarschijnlijk was dit de geit van gisteren.. We worden weer hartelijk begroet in Eruobodo house. We drinken wat in de tuin met de andere familie en de kinderen proberen de speeltuin uit samen met de bewoners van het huis. We treffen er ook heel toevallig een jongedame aan die kleding maakt en hebben gelijk een afspraak voor morgen gemaakt. Helaas voor Richard heeft zijn korte broek er een opening bij gekregen want als hij gaat zitten zit er ineens een scheur in van zo’n 30 cm! Helaas, niet meer te maken. Het is best een drukke middag en als Tessy moe is gaan we naar huis. We proppen ons met zijn zevenen weer in een keke. We hebben nog een half uurtje voor het avondeten en onze kleine meid gaat gauw in badje om al het stof en zand af te spoelen. Richard heeft vanavond in het hotel een Nigeriaans gerecht besteld, Eba met Ogbono en kip. De rijst van Mirian met planteen smaakt Tessy ook goed maar als ze met haar handen de Eba met Ogbono mag eten geniet ze met volle teugen. Haar hele gezicht en beide handen zitten onder.

De avond verloopt rustig, we doen nog een klein handwasje, ruimen een beetje op en schrijven aan deze blog. De eerste dag van 2016 zit erop.

1. Marij:
    1 januari 2016
    Dat is nog eens 'n gods geschenk dat je kleine meid jullie wakker maakt daar word je vrolijk van zeker in de eerste dag van het nieuwe jaar een mooier geschenk hoef je niet meer te wensen want die heb je al van onze Vrolijke Tessy.
    Toch wel leuk dat de mensen je een Happy New Year wensen bij het tegen komen op de straat daar word je ook blij van en dan de Nigeriaase muziek 's morgens met een dansje erbij dan kan je nieuwjaar niet meer stuk.veel lieve x x x van O-pa Jan en Oma Marij
  2. Sandra:
    1 januari 2016
    En het is jullie zo gegund! Jullie hadden al een bijzondere 1e kerst en oud&nieuw als gezin en 2016 is geweldig begonnen. Het is heel bijzonder om dit allemaal mee te maken, ook al wil je op sommige momenten het liefste thuis zijn. Nog even geduld en dan mogen jullie als gezin naar huis, Tessy haar mooie kamer laten zien. Spelen met Musti, spelen in onze speeltuinen, kennis maken met de familie. En ook thuis lekker met je handen eten, want zeg nou zelf, dat is toch het lekkerst, alles voelen en proeven ;D
    Mik wilde de eerste tijd niet Skypen, want het is echt niet leuk, dat jullie zover weg zitten! Vanavond kwam hij eindelijk los, we zijn blij dat hij nu ook heeft laten zien, dat hij zijn nichtje echt leuk vind, hij vertelt nl graag aan iedereen over zijn nichtje!
    Dikke kussen ons xxxxxx
  3. Lia vanBreemen:
    1 januari 2016
    dat alles zo soepel verloopt. We hopen dat het blijft zo.
    Volhouden zo en voor je het weet mag je haar meenemen naar huis.
    We wachten vol vertrouwen af. Groetjes Frans en Lia.
  4. Joke van der Graaf:
    2 januari 2016
    Gelukkig Nieuwjaar, leve mensen, veel gezondheid, geluk en alles wat je elkaar toe kan wensen , dat alles verder maar goed en voorspoedig mag verlopen en jullie binnenkort naar huis toe morgen komen
  5. Vivienne:
    2 januari 2016
    T gezinnetje is jullie zo ontzettend gegund!! Een fantastisch begin van 2016, heel veel geluk, liefde en gezondheid toegewenst voor het nieuwe jaar! Xx
  6. Rob en Elly:
    2 januari 2016
    Hoi nog de allerbeste wensen en een snelle tocht naar huis. Leuk dat jullie uit konden slapen, en dat de mensen op straat iedereen een gelukkig nieuwjaar wenst. Het keukste vind ik toch wel dat Tessy met de handjes eet lekker. Groetjes van opa Rob en oma Elly en veel kusjes voor Tessy.
  7. Sonja:
    5 januari 2016
    Gelukkig nieuwjaar samen! Het zal bijzonder jaar voor jullie worden.
  8. Nathalie:
    7 januari 2016
    Wat zal 2016 voor jullie een mooi jaar worden. Heel veel geluk!!!!