Uit eten

30 december 2015 - Ijebu-Ode, Nigeria

Het is hier een stuk warmer dan in Osogbo en de laatste weken in Akure. De temperatuur gaat weer richting de 35 graden en na een stukje lopen ben je helemaal klam van het zweet en loopt het water zo van je hoofd. De krul in het haar van Mirian is weer terug. Dat is wel weer even wennen.

Gisteren werd Sander aangesproken door een man die hier vlakbij een restaurant heeft. De flyer zag er veelbelovend uit, dus in de ochtend zijn Sander, Jon, Richard, Mirian en Tessy naar het restaurant gewandeld om te kijken of het iets is. Het restaurant Double Gee zag er veelbelovend uit zodat we besloten om de koffie en thee uit te proberen. Ook binnen zag het er netjes en vooral ook schoon uit. We wagen de gok, vanavond gaan we voor het eerst uit eten! We geven de bestelling en door wanneer we willen eten en zijn benieuwd wat het gaat worden. We blijven ’s middags bij het hotel, we kleuren en voetballen wat bij de bar van het hotel. ’s Middags is Mr. Fataye er weer, een Nederlandse familie die in Nigeria vakantie viert logeert ook een nachtje in het hotel. Aan het eind van de middag kletsen we met elkaar in de bar. We frissen ons op en lopen op ons paasbest naar het restaurant. Er staan een paar barkrukken die hoog/laag kunnen dus dat zijn prima kinderstoelen voor de kleintjes. Op een normale stoel komt Tessy net met haar ogen boven de tafel uit. Ons eten wordt redelijk snel gereserveerd en het ziet er echt goed uit. Maar nog belangrijker, het smaakt ook goed! Tessy vind de gebakken aardappelen, groenten (dat is al weer even geleden) en de geroosterde kip van mama erg lekker. Ze prikt alles op haar vorkje. Ook de rijst van papa met de kipcurry smaakt haar goed, maar naar ieder hapje volgen diverse slokken water. Ook proberen we de Sharwama. Dit is een wrap gevuld met groenten (alweer), kip en wat knoflooksaus. Erg lekker, dat kunnen we in de toekomst wel eens als lunch gaan eten. Na heerlijk gegeten te hebben, lopen we weer richting het De-Busafy Anchor hotel. Als Tessy slaapt, nemen we een verfrissende douche en skypen we nog even. Heerlijk als eindelijk om 21.00 uur de airco aan is. Zullen we nog een filmpje kijken op Netflix of gaan we toch maar slapen? We kiezen voor de laatste optie.