Op verkenning

29 december 2015 - Ijebu-Ode, Nigeria

Gelukkig zijn de berichten van het thuisfront vandaag weer een stukje beter. Na het ontbijt gaan we samen op onderzoek uit. We hebben nog wat spulletjes nodig, dus we lopen richting de markt. Het eerste stukje met de buggy is niet echt fijn omdat er toch wel, vlak langs ons af, hard gereden wordt. We slaan een rustigere weg in, waar hele mooie huizen staan. Ook willen we het Eruobodo House een bezoek brengen. Dit tehuis is opgericht door de stichting en geeft zorg aan kinderen met een beperking. Hier leven de kinderen samen als 1 grote familie. We lopen door het winkeltje het terrein op, waar we hartelijk ontvangen worden. We worden voorgesteld aan de kinderen en krijgen een rondleiding. Op het terrein staan verschillende bomen waaronder een avocado-, pomelo en een cashewnotenboom. Ook is er plantaan, papaja en ananas. Na de leuke en bevlogen uitleg hebben we wat gedronken en lopen daarna door naar de markt. We kopen de benodigdheden en slaan nog wat flessen water in. Het is al weer erg warm dus we gaan met 2 keke’s terug naar het hotel. Een keke is een tuktuk (deze doet ons denken aan onze reis naar Thailand, alleen zitten we er nu met zijn drieën in!). Binnen 5 minuten zijn we weer terug in het hotel (en anders was het 20 minuten lopen in de brandende zon). Na de lunch gaat Tessy slapen en papa en mama doen ook een tukje. Daarna spelen we nog met de bal en drinken we nog wat in het barretje van het hotel. Tijdens het avondeten maakt de deur naar de keuken toe een gek geluid. Het klinkt als een kip. Dat zullen we vast niet goed gehoord hebben…. Maar later horen we het geluid weer. Als we het navragen aan de bediening blijkt dat er inderdaad een nog levende kip in de keuken zit. We doen ’s avonds nog telefoontjes met het thuisfront en kunnen daarna weer wat geruster gaan slapen.

1. Natascha:
    30 december 2015
    Dan heb je in ieder geval wel een verse kip ipv een taaie kip zoals de afgelopen dagen fijn dat dit een wat beter hotel is.
    Groetjes van ons xxx
  2. Jan en Els:
    31 december 2015
    Hee Richard, Mirian en Tessy. We hebben weer een beetje bijgelezen en genieten met jullie van alle wel en wee in Palm Wine Country. Verblijven jullie in het Busafy Anchor? Lekker terrasje pakken voor het hotel in de avonduren.. En voetbal kijken...Er is een grote markt vlak bij Erubuodo.. 2 zwembaden in de buurt.. (Wel een beetje onderhandelen met het hotelpersoneel hoor)Een heel fijne jaarwisseling gewenst en alle goede voor 2016!!