De grote wisseltruc

10 november 2015 - Lagos, Nigeria

Vanochtend Tessy op het potje gezet en warempel de dame liet er een mooie verrassing in vallen. You go girl! Zoals iedere ochtend wordt er voor ons een glaasje sinaasappelsap geperst. Voor Mirian staat er een schaaltje Pawpaw klaar (Papaya uit de tuin). Lekker fris en het schijnt alles goed te ontgiften. We krijgen de tip om naar het Nationaal museum te gaan en we kunnen dan ook nog wat boodschappen doen. Hup, Tessy in de drager en daar gaan we. Onderweg een stukje herkenning…. Een mooi bord van de Vlisco die een winkel heeft geopend in Lagos. We krijgen door een medewerker een rondleiding door het museum die enthousiast verteld over the circle of life en ons meeneemt naar de auto van de president die in die auto vermoord is. De auto is doorzeefd met kogelgaten. President zijn hier, is een gevaarlijk beroep want velen zijn in het verleden vermoord.

Daarna heeft Tessy meegeholpen met boodschappen doen (er gingen 10 Lions in het mandje…dat is iets te veel van het goede). Omdat we geen zin hadden om een lunch zelf te maken bestellen we wat bij de dame die tegenover ons hek van het huis staat te koken. Benieuwd wat we krijgen. Als we het eten krijgen ligt er ook iets ondefinieerbaars op het bord. Ik vraag na wat het is. Het blijkt koeienhuid te zijn. Die twee stukjes hebben we maar overgeslagen.

’s Middags horen we dat we koffers moeten ompakken in een grote plastic tas, omdat we morgenvroeg om 7.30 uur naar Akura vertrekken. O ja, en onze foto’s moeten ook nog bij de fotograaf opgehaald worden. Aan de slag dus. Weer in de weer met die koffers, het zat er allemaal net in. In huis ruikt het heerlijk, voor ons en het andere gezin staat er spaghetti op het menu. Als de kinderen buiten aan het spelen zijn gaat het hek open en komt er een volgeladen busje binnen. Nog 2 andere gezinnen stappen uit. Wat leuk, eindelijk zien we elkaar in levende lijve, in plaats van de mail of op Facebook. Het is een drukke en gezellige bedoening. We hebben nu alle stellen ontmoet die nu in Nigeria zijn om hun procedure af te ronden. Wat fijn dat je ervaringen met elkaar kunt delen.

1. Sandra:
    12 november 2015
    Grote meid hoor Tessy! 10 Lions hihi allemaal voor Tessy hihi nee, ze wilde vast met papa en mamma delen.
  2. Rob en Elly:
    13 november 2015
    Tessy wat ben jij een grote dama voor de boodschap op het potje.lion mmmmmm
  3. Edith:
    13 november 2015
    Wat knap al op t potje! Leuk dat je genoeg te kletsen hebt met allerlei gezinnen. Fijne hoor!