Hot spring

8 december 2015 - Ikogosi, Nigeria

Het is zover, vandaag gaan we er op uit. We worden om 9.00 uur opgehaald voor de 2 uur durende reis. De reis gaat voorspoedig, een groot stuk rijden we over goede wegen maar daarna zijn er wegen met grote gaten in de weg waar chauffeur Mr. Daniel behoedzaam doorheen of omheen rijdt. We gaan naar het Ikogosi Warm springs in Ekiti state. Dit is een bron met een warme en een koud water stroom. Er is een houten loopbrug aangelegd door het Nigeriaanse groen. We lopen eerst naar het punt waar de 2 stromen bij elkaar komen. Daarna lopen we naar het hoger gelegen punt waar de warmwaterbron uit de grond komt. Er is een zwembad aangelegd wat gevuld is met het warme bronwater. Voordat we gaan zwemmen bestellen we eerst ons eten. Dit kan nog wel eens een tijdje duren voordat het komt. Om het de kok gemakkelijk te maken bestellen we allemaal hetzelfde. Daarna gaan we zwemmen, het warme bronwater voelt heerlijk aan. Nadat we gegeten hebben gaan we weer huiswaarts. Op een gegeven moment ligt iedereen in de auto te slapen, behalve Mirian.

Voordat we Akure weer binnen rijden wordt er nog Gods Power (milk & Butter chinchin) ingeslagen bij een verkoper die tussen de rijdende auto’s door loopt. Het raampje van Mr. Daniel gaat open en al rijdend wordt de deal gesloten. Thuis worden de snackjes natuurlijk meteen uitgeprobeerd en daarna is er nog lekkere Papaja.

Even later is het huisje weer gevuld met Nigeriaanse gezelligheid als Fatima met nog wat aanhang binnen komt en is het zo weer laat. Snel koken, eten, Tessy in bad en naar bed, een telefoontje, wasje draaien, beetje opruimen, even achter de computer en dan is de avond al weer om.

1. Marij:
    8 december 2015
    De tijd vliegt wel om jullie hoeven je eigen niet te vervelen daar. Lekker eten,zwemmen in het warme bronwater,en bij thuiskomst nog gezelligheid voor iedereen.
    Ik ben weer helemaal bij met lezen en nu is het hier 22:35 uur .pap zit voetballen te kijken PSV heeft gewonnen met 2-1
    En Musty slaapt heerlijk in zijn rode stoel ,nu stop ik ermee lieve groetjes en x x x doei.
  2. Jojanneke:
    8 december 2015
    Hoi,
    wat een zalige dag, lijkt me! Dank voor de beschrijving van de Ikogosi Warm Springs. Hebben jullie er foto's gemaakt? Ben benieuwd. Maar weet je, het is er zó warm, is een bron met warm water dan nog fijn? En eh, Milk & Butter chinchin.... Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Is t lekker?