Kerst

25 december 2015 - Osogbo, Nigeria

Het lijkt een dag als elke dag, toch is het vandaag Kerst. Ondanks dat er niets bijzonders op het programma staat, is het voor ons de eerste Kerst met zijn drietjes! Als Tessy wakker is, pakken we samen het cadeautje van Tessy uit. Ze heeft de afgelopen week al gespeeld met de Duplo van Jon, maar nu heeft Tessy ook haar eigen blokjes waarmee ze beestjes kan maken. Papa zet de beestjes in elkaar en Tessy haalt ze weer uit elkaar. Iemand klopt op de deur, zou er iemand een Kerstontbijt komen brengen, grapt Richard.. Helaas geen Kerstontbijt voor ons, maar iemand van de receptie komt iets brengen voor Richard. Daarna in het badje en hop naar de buren voor ons Kerstontbijt wat zoals ieder ontbijt bestaat uit Golden Morn en havermout waar we een papje van maken met poedermelk en een banaantje erin. Er wordt nog wat gespeeld en daarna gaan we even naar de speeltuin waar Tessy weer op de trampoline samen met Jon veel lol heeft. Na het slaapje van Tessy eten we weer een bijzondere creatie met Indo mie. Als we klaar zijn met eten skypen we nog even en gaan daarna nog even de straat voor het hotel op en neer. Het weer is vandaag broeierig, ondanks dat er geen zon te zien is. Als je in de verte kijkt, is het net of alles in een mistlaag zit. Alleen het is geen mist, maar stof. Het is dan ook niet prettig wandelen op de zandweg. Als er een motor of een auto langs rijdt, vliegt het stof en zand ons om de oren en in de ogen, dus keren we halverwege maar weer om.. Nigeriaanse gezinnen hebben vanmiddag massaal de speeltuin opgezocht dus deze slaan we voor vanmiddag over. Mirian had voor vanmiddag nog een verrassingssnackje: Falafel. Lekker om even weer wat anders te eten. Daarna gaan we aan het kerstdiner met friet en kip en beef. Ook staat er vers fruit voor ons klaar: watermeloen, ananas en komkommer. Mooie combinatie toch? Tessy krijgt nog wat Fanta, wat een feest. Na het spelen met haar Duplo, een badje en een filmpje kijken valt Tessy in slaap en hebben papa en mama een hele rustige avond zonder Kerstfilms en ander kerstgeneuzel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade