We krijgen gezelschap

17 november 2015 - Akure, Nigeria

Vanmorgen wordt er al druk gepoetst in het huisje want we krijgen vanmiddag gezelschap. We gaan ’s ochtends naar de supermarkt en gaan daarna op zoek naar een geschikt potje voor Tessy. Het potje wat hier in het huisje staat vind ze echt niets. We komen op de markt terecht. Richard gaat samen met de chauffeur op zoek. Er wordt op de ramen van de auto geklopt en allerlei waar wordt opgehouden. Mirian blijft met Tessy achter in de auto terwijl Richard met de chauffeur een hutje in duikt. Met een grote zak komen de heren terug. In die zak zit een troon voor onze koningin. Missie geslaagd. Als we terug zijn eten we de gebraden kip, de samosa en groenteloempia’s die we gekocht hebben in de supermarkt. Tessy doet haar dutje en dan staat het taxibusje voor de deur, ons gezelschap is er. Er is gezelligheid, de kinderen spelen met elkaar en verhalen worden uitgewisseld. ’s Middags nog een kleine skypesessie en na het eten werken we de blog bij. Er staat voor nu niets bijzonders voor morgen op het programma, maar je weet het maar nooit hier in Nigeria.

1. Lia vanBreemen:
    17 november 2015
    Heel leuke en goede blog. Fijn dat alles zo gord loopt. Tessy is een heel leuke meid. Gefeliciteerd jullie en ga zo door.
    Frans en Lia
  2. Marij:
    17 november 2015
    Dat zal wel heel leuk zijn geweest wat gezelschap van mensen en kinderen weer even wat anders kun je met elkaar leuke verhalen delen en de kinderen kunnen spelen met elkaar dat is toch heerlijk!
    Wij wensen jullie nog hele gezellige momenten met andere mensen en natuurlijk ook jullie eigen gezinnetje is belangrijk.
    Tessy veel plezier met je nieuwe troonpotje daar kun je lekker mee oefenen of je zelf op het potje kan zitten ,of dat mama of papa moeten helpen .
    Vele lieve kusjes x x x Oma Marij en Opa Jan
  3. Edith:
    17 november 2015
    Ow vertel wie zijn er gekomen? Nieuwsgierig!
  4. Nathalie:
    19 november 2015
    Fijn als er wat gezelschap is (waar je het goed mee kunt vinden). En wat eten jullie toch allemaal rare dingen ...maar het klinkt wel goed hoor, daar niet van.
  5. Joselieke:
    19 november 2015
    Heeeeerlijk dat jullie als gezin nu even jullie eigen ritme kunnen draaien, zo belangrijk. 'Rust, reinheid, regelmaat' zijn echt geen loze woorden...