Party

27 november 2015 - Akure, Nigeria

Het is Mirian gelukt om voor de eerste keer sinds we in Nigeria zijn door te slapen. Rond 22.00 uur gaan we hier naar bed en rond 6.00 uur zijn we wakker omdat de nanny de vloer veegt en dweilt en  de planten buiten water geeft.

We starten de ochtend met een feestelijk ontbijt (met ei en ananas) omdat het de verjaardag van Sander is.

Gisteravond een wasje gedaan en deze hangt nu lekker te wapperen in de zon. Het is vanochtend iets minder heet, beetje bewolkt en er staat een windje. De jongen die hier een beetje de tuin doet, besluit dat het een goed idee is om een fikkie te stoken en hierin de afgevallen bladeren van de papajabomen te verbranden. Even in de gaten houden hoe de wind staat, want anders kan de was weer opnieuw gedaan worden.

Na de lunch gaan we zwemmen. We gaan eerst bij het resort Jojein kijken. Op internet ziet dit er mooi uit, maar als we aankomen zijn we erg teleurgesteld. Het is echt vergane glorie en het zwembad is maar voor de helft gevuld. Zo jammer, hier zou je echt een hele leuke plek van kunnen maken.

We stappen weer met zijn achten in de Suzuki Alto en gaan door naar het Sunview Hotel. De sfeer is nu anders dan aan het begin van de week. De muziek staat erg hard. Het wordt drukker en drukker in en rond het zwembad. Het lijkt wel happy hour! Gezellig, de familie die we in Lagos ontmoet hebben is vandaag ook in Akure aangekomen en verblijft een aantal dagen in het Sunview hotel. De kinderen spelen gezellig in het zwembad en later samen in de speeltuin. De papa’s en mama’s praten elkaar bij over de Nigeriaanse avonturen die we tot dusver beleefd hebben.

Het is vandaag wel een mooie kans om de Nigeriaanse badmode te bekijken als een aantal vrouwen het zwembad betreden. Sommige hebben een plastic mutsjes op om het haar te beschermen. Ze dragen een badpak met hieronder een soort van kort dun zwart wielrenbroekje of hebben een rokje aan het badpak. Vanmiddag wordt ook duidelijk wat al die kleine zwarte zwembandjes in het zwembad doen. De Nigerianen kunnen niet zwemmen en een ieder perst zich in zo’n klein zwembandje wat natuurlijk voor ons een komisch gezicht is. Ook proberen ze te duiken maar bij de meesten lijkt dit nergens op. Helaas hebben we hier geen foto’s van…

We sluiten deze zwembaddisco af met een lekkere maaltijd en gaan daarna weer terug naar ons huisje. Tessy snapt het nog niet helemaal en staat daarna weer bij haar kinderstoel, we gaan toch nog met z’n allen eten? Aangezien ze vandaag niet zo veel gegeten heeft krijgt ze een lekker banaantje. We zijn toch wel moe en als alle laatste dingen gedaan zijn, kruipen we ons bed in en hopen we op een goede nachtrust.

1. Marij:
    28 november 2015
    Hoi luitjes,
    Het is wel fijn dat je iedere keer kunt gaan zwemmen en dat er nog wat te zien is wat je thuis niet gewend bent ,kleine zwarte zwembandjes.Mirian dat is wel heerlijk dat nu de hele nacht door kunt slapen ,je hebt het wel nodig want anders gaat de energie op een gegeven moment uit je body als je slecht slaapt . geef de kleine Tessy maar een lekkere knuffel van ons en tot horens maar weer ,we vinden het nog steeds bijzonder .x x x Pap en Marij
  2. Sonja:
    29 november 2015
    Wat een poepie zeg! Jullie zien er gelukkig uit