Geen stroom

20 december 2015 - Osogbo, Nigeria

Het is nog steeds een drukte van belang. Dag 2 van de trouwdag. Al vroeg zijn de Nigerianen al weer in de weer. Vanochtend hebben we voor de verandering ontbeten in suite 1. Daarna wilden we naar de speeltuin maar die was dicht. Bij de receptie gevraagd waarom de speeltuin dicht was, die was dicht omdat het personeel naar de kerk was. Maar na aandringen van ons is er toch iemand gekomen om de speeltuin te openen. Na terugkomst en na het slaapje van Tessy was het weer bijna tijd om te gaan koken in suite 2. Toen ging de stroom uit. Even gewacht, want meestal gaat het na een paar minuten wel weer aan, maar deze keer niet. Toch maar even navraag doen bij de receptie wanneer de generator weer aan gaat. Deze gaat voorlopig nog niet aan omdat de benzine op is en deze zijn ze aan het halen. Dit kan dus nog wel even duren. Aangezien we elektrisch kookplaatje hebben, kunnen we daar nu ook niet op koken. Dan blijven er niet veel opties over dus we bestellen maar eten. Dat valt  niet mee want ze hebben bijna niets meer op voorraad i.v.m. de bruiloft. Uiteindelijk hebben we iets kunnen bestellen en het zou snel klaar zijn…. Na ruim een uur maar weer naar de receptie gelopen om te vragen wanneer ons eten zou komen, we hadden het besteld voor in de kamer. We kregen te horen dat het klaar stond in het restaurant. Dan daar maar na toe het was al bijna kwart voor drie. Na het eten hebben we een soort kegelen gedaan met de waterflessen. ’s Avonds heeft Sander een biertje voor ons gehaald in de bar. Daarna ook gaan slapen want morgen staat er weer een tripje op het programma.