Supermarkt

18 december 2015 - Osogbo, Nigeria

Vandaag een redelijk rustig dagje. Om 10.00 uur worden we door Mr. Fataye opgehaald want we hebben hem gevraagd om ons naar de supermarkt te brengen. We halen wat kleine dingetjes en voor Richard weer een paar nieuwe slippers. Helaas lag een paar dagen geleden ineens de halve zool onder zijn ‘nieuwe’ slippers vandaan waardoor Richard bijna languit het huisje binnen kwam vallen. Met lijm hebben we geprobeerd de slipper te maken maar nog zonder succes. Ook maken we een tussenstop omdat we nog een aantal kopietjes nodig hebben van onze paspoorten. Het zijn niet de beste kopieën en supersnel gaat het niet, maar we hebben iets.

Als we in de auto willen stappen zien we drie vrouwen voorbij lopen en een ervan heeft mooie stoffen in haar mand op haar hoofd. We kopen nog twee mooie stoffen en deze vrouw heeft volgens ons een hele goede dag gehad. Mr. Fataye weet een kledingmaker voor ons en zal deze langs sturen. ’s Middags heeft Richard lekkere pasta gemaakt voor 7 personen die we samen in onze suite opeten. We gaan nog even naar de speeltuin, het draaimolentje en de glijbaan zijn favoriet. Om 17.30 uur staat ons eten weer klaar in het restaurant. Morgen gaan we proberen zelf een ontbijtje te maken voor ons zevenen, we hebben geen tijd afgesproken dus we zijn benieuwd of we een beetje kunnen uitslapen.

1. Marij:
    18 december 2015
    Wat ik nu lees is het toch weer een heel anders dan in Akure.
    Het zal echt wel even wennen zijn voor jullie en Tessy .
    Maar dat lukt jullie ook wel weer . Nu komt het kookplaatje goed van pas , de kok Richard heeft al een lekkere maaltijd klaar gemaakt voor het hele stel dat vonden de mensen zeker wel fijn dat ze zelf niet hoefde te koken, en morgen maar gezellig met elkaar ontbijten geniet ervan met z'n allen.
    Wat leuk dat Tessy zo blij is met haar nieuwe schoentjes.
    Nou vele lieve groetjes en x x x van ons