Twists

6 december 2015 - Akure, Nigeria

Vandaag krijg ik les in het maken van twists. Lieselotte krijgt vandaag een hele leuke nieuwe coupe en wij kijken mee hoe bedreven Kerstin is in het draaien van de twists. Mirian levert af en toe ook een kleine bijdrage door een elastiekje aan te geven. Samen met Kerstin probeert Mirian of het ook al mogelijk is een twist te maken bij Tessy. Nee, ondanks dat het haar van Tessy goed groeit, is het nog te kort. Over een maand proberen we het nog een keer.

’s Avonds maakt Sander we een Nigeriaanse/Afrikaanse maaltijd klaar, we eten plantaan.

Ook krijgen we ’s avonds bezoek van Fatima en haar dochter Marvelous en ze hebben kerstversiering bij want het is morgen de laatste schooldag van dit jaar voor Marvelous en Santa komt langs op school dus ook ons huisje moet versierd worden. Uit de kast wordt een kerstboom getoverd, er zijn kerstballen, een kerstkrans voor aan het hek, de kinderen krijgen een feestmuts op en het is een drukte van jewelste. Als Tessy terugkomt als ze in haar badje is geweest, hangt er een knipperende discokerstverlichting voor de ramen. De kerstboom staat bij de voordeur omdat er in de boom bloemenlichtjes hangen die opgeladen worden op zonne-energie. Morgenavond branden de lampjes als het goed is. Als wij zitten, de kinderen op bed liggen en nog een laatste drankje pakken is de avond al bijna voorbij.

1. Marij:
    8 december 2015
    Wat gezellig dat er een kerstboom met lichtjes voor je deur staat en nu maar afwachten of de lichtjes morgen gaan branden.
    Dan is het voor jullie toch een beetje kerstgevoel ook al heeft het daar een andere betekenis ( de laatste dag van school ) dus de kerstman komt daar ook langs voor de kinderen dat is toch hartstikke tof voor de kids. Vond Tessy zeker wel leuk ? Nog vele groetjes x x x en X voor Tessy van Opa Jan en Oma Marij