Vaccinatie aan de poort

15 november 2015 - Akure, Nigeria

Vandaag hebben we niet veel gedaan, even bijtanken voor iedereen. Tessy krijgt nu een goede regelmaat, dat merk je aan alles bij haar. De medicijnen die we gisteren hebben gehaald werken goed, we hoesten een stuk minder, dus dat gaat de goede kant op. Als we het over regelmaat hebben dan kan dat in Nigeria op elk moment verstoord worden. Zo ook vandaag, we hebben Tessy rond 11.00 in bed gelegd. Rond 12.00 stond er aan de poort een vaccinatie preventieteam tegen polio. Ze hadden gehoord dat er hier een klein kindje woont. Het team komt alle kinderen een vaccinatie tegen polio geven, dus ook Tessy. Dat gaat niet zomaar gebeuren dachten wij ,eerst even bellen naar onze begeleidster, om te vragen of dit te vertrouwen is en of Tessy deze vaccinatie nog niet heeft gehad. We kregen te horen dat het goed is en dat ze elke 3 maanden langs de deuren gaan voor deze vaccinatie om dan zoveel mogelijk kinderen te treffen (het is nu zondag). Dus Tessy maar wakker gemaakt.  Ze kreeg een paar druppels vaccinatie in haar mond en de duimnagel werd met een stift blauw gemaakt. Die blauwe nagel vind ze maar niks. Dan maar even eten en wat spelen om vervolgens haar maar weer wat te laten slapen. Dat lukt goed. Eind van de middag een badje klaar gezet zodat Tessy even kan spelen in de tuin en heerlijke verkoeling vind in het water.

1. Rob en Elly:
    Hoi,
    Dat is wel erg jammer dat Tessy wakker moest worden gemaakt, maar wel goed die vaccinatie tegen polio. We zijn blij dat er een regelmaat in Tessy leven komt dan gaat het met jullie ook beter. Maak er maar goed gebruik van om ook wat van Akura en omgeving te zien.
    Groetjes van Rob en Elly xxxxxxxx
  2. Nathalie:
    16 november 2015
    Klinkt als een (redelijk) rustig dagje. Lekker hoor. Fijn ook dat de medicijnen hun werk doen. Morgen op zoek naar blauwe nagellak, dan kun je al haar nageltjes blauw maken. Staat haar vast heel mooi.
  3. Jan:
    16 november 2015
    Het is goed dat ze dit doen.een beetje regelmaat is voor elk gezinnetje goed ,probeer de dagen maar door te komen ,en geniet er van wat op je pad komt hier is alles goed xxxpap en marij...
  4. Edith:
    17 november 2015
    Houden ze die vaccinaties wel bij je een boekje oid? Lijkt me ook wel handig voor hier in Nl.
    Xxx Edith
  5. Sandra:
    17 november 2015
    Wel handig die druppels, zouden ze hier ook mogen doen! Prikken vind ik zo zielig :'( en idd word het ergens bijgehouden?
    Lekker koel badje heerlijk....lekker genieten xxxxx
  6. Richard:
    18 november 2015
    De vaccinatie voor polio gebeurd hier om de 3 maanden. De naam van de vader wordt dan genoteerd in een boek.