Zwemmen

24 november 2015 - Akure, Nigeria

We zijn met zijn allen vroeg uit de veren en om 8 uur heeft iedereen het ontbijt al achter de kiezen. Na een rondje met de kids in de buggy’s bellen we Fatima of ze al weet bij welk hotel we kunnen gaan zwemmen. Dit kunnen we vragen aan de chauffeur. Voordat we vertrekken sprayen we onze kamer met insectenverdelger omdat Mirian helemaal lek gestoken wordt, snel de slaapkamerdeur op slot en op naar het zwembad. Om 10.30 is onze chauffeur er en we kruipen met z’n zevenen bij hem in zijn Suzuki Alto.

Al stuiterend en piepend komen we bij het Sunview hotel aan. Het is geen 5 sterren hotel, maar het water is helder, het bier staat koud in de bar dus we wagen het erop. Er lopen best veel mensen rond want er is waarschijnlijk een bijeenkomst gaande. We worden toch wel aangestaard en voelen ons niet helemaal op ons gemak en erg bekeken. Als de kindjes in de zwembandjes zitten en de eerste meters gemaakt zijn, leggen we ons er bij neer en genieten we van ons uitje. Daar gaat ons ritme maar de kinderen genieten. Rond 11.30 uur bestellen we alvast onze lunch want het zal vast wel even duren voordat het klaar is. We gaan allemaal voor de chicken kebap (kipspies). Na meer dan een 1 uur en 15 minuten komt eindelijk onze lunch. Het was het wachten waard want de kip smaakt heerlijk (al is het geen spies) en de frietjes zijn lekker knapperig. Na het eten hebben de kinderen nog even in het speeltuintje gespeeld. Rond 14.30 uur worden we weer opgehaald en Tessy gaat meteen naar bed want ze heeft nog niet geslapen en is daar echt aan toe.

Vandaag zorgt Sander voor het eten en we krijgen een Ghanese maaltijd van hem. We eten Gari fotor (gestampte casave met een hele lekkere saus) wat we met onze rechterhand mogen eten.

Na het eten hebben we buiten nog een dansmomentje met de kids, Sander kraakt een kokosnoot en dan is het toch echt tijd voor het badje en naar bed.

Sinds 21 november hebben we soms via de normale manier stroom en hoeft de generator niet aan. Als de stroom aanspringt hebben de kids altijd een klein juichmomentje.

We kunnen weer een wasje draaien en de was mag nu zelfs vannacht buiten hangen. Hoe zit het dan met die vlieg die eitjes legt in je wasgoed? Die schijnt er nu niet te zijn omdat we nu in het droge seizoen zitten. De planten krijgen zelfs 2x per dag water en ook de was van de nanny hangt nu buiten. We wagen het er maar op, benieuwd wat we morgen aantreffen in onze was..

1. Jojanneke:
    24 november 2015
    Je wasgoed niet buiten drogen vanwege vliegjes in je wasgoed? Bijzonder! Mirian, wordt je nu minder gestoken na de insectenverdelger in jullie kamer?
    Kijk maar uit, donderdag 35 graden in Akure.... wij doen het met 8 graden!
  2. Marij:
    24 november 2015
    Wat leuk om Tessy in dat zwemband te zien ,ze vind het zo te zien erg tof in het water.
    Speel maar lekker in het water Tessy. X x Oma Marij en Opa Jan
  3. Lia vanBreemen:
    25 november 2015
    Vond Tessy het zwemmen echt leuk? Ze kijkt een beetje benauwd. Had ze nog nooit gezwommen?
    Mirian zijn daar in een apotheek geen armbandjes te krijgen tegen de muggen? Die werken nl erg goed. Ik weet niet hoe lang jullie daar nog zijn maar anders kunnen ze opgestuurd
    worden.